czwartek, 26 września 2013

Wakacje czas błogiego odpoczynku, ale...

Wakacje bez Boga nie mają sensu! Pamiętajcie o tym :)  W wakacje często zapominamy o Bogu. Przecież mamy wiele ciekawszych zajęć niż uczestnictwo we Mszy Świętej. Szukamy sobie wymówki, a to, że gorąco, że duszno, że ładna pogoda i lepiej poleżeć na plaży. Przecież skoro chodzę na Mszę Świętą przez 10 miesięcy to należy mi się odpoczynek, trochę relaksu. Napisałam to trochę sarkastycznie. Niestety bardzo wiele osób tak myśli. Tylko, czy Pan Bóg robi sobie wakacje od nas? NIE! Pan Bóg nie ma wakacji, opiekuje się nami cały czas. Wysłuchuje naszych próśb 24 godziny na dobę, 12 miesięcy w roku. To dlaczego tak wielu z nas zwłaszcza w okresie letnim zapomina o Bogu? Może dlatego, że mamy mniej problemów, jesteśmy bardziej zrelaksowani. Jak mówi stare powiedzenie „Jak trwoga to do Boga”.  Z ogromnym przerażeniem patrzę na puste Kościoły w niedzielę. Co z tego, że są wakacje?! „PAMIĘTAJ, ABY DZIEŃ ŚWIĘTY ŚWIĘCIĆ” – to przykazanie obowiązuje nas przez 12 miesięcy w roku. Są różne wymówki, a jedna, którą usłyszałam w zeszłym roku brzmiała „Ale przecież wyjechałam i nie mogłam być na Mszy Świętej w swojej parafii.” Jeśli nie masz możliwości uczestniczenia we Mszy Świętej w swojej parafii to przecież możesz iść do innego Kościoła! :) Moi Kochani! Nie szukajmy sobie wymówek, nie oszukujmy samych siebie i Boga. Nie wyobrażam sobie nie iść do Kościoła w niedzielę i święta. Idę na spotkanie z moim Panem nawet jak źle się czuję i jestem bardzo zmęczona. Musimy zwalczać w sobie lenistwo! :)
Stworzyłam na facebook’u akcję „Nie ma wakacji bez Boga!” – zachęcam do wzięcia udziału :)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz