piątek, 27 grudnia 2013

Młodzież jest DOBRA!

Jan Paweł II powiedział: „Młodzież i dzieci są przyszłością świata, są przyszłością narodu i Kościoła, są tą przyszłością oni, młodzi ludzie, ale są nią w oparciu o rodzinę, o szkołę, o Kościół, o naród, o cały naród.”


Parę dni temu dostałam od pewnej Pani wiadomość, w której napisała: "To niesamowite, że nastolatka piszę tak pięknie o Bogu, że młodzież potrafi być jeszcze taka dobra". Przeczytałam tę wiadomość uśmiechnęłam się sama do siebie i podziękowałam - chciałam w tym miejscu powiedzieć, że to co robię nie jest niczym niezwykłym, nie prowadzę bloga dla fejmu, chcę dać coś od siebie ludziom - to wszystko :) Zaczęłam zastanawiać się dlaczego ludzie myślą, że młodzież jest zła, a mówienie o Bogu jest zarezerwowane tylko dla starszych? Ludzie dziwią się kiedy młodzi ludzie wykonają jakiś pozytywny ruch, zupełnie nie rozumiem dlaczego! Przecież wielu młodych ludzi bardzo mocno kocha Boga i chce o tym głośno mówić. Nie powinno nas dziwić, kiedy młody człowiek robi coś dobrego. Moglibyśmy wielu dobrych rzeczy uczyć się od młodych. Młodzież jest szczera, nie owija w bawełnę, mówi to co leży jej na sercu. Młodość jest takim szczególnym czasem, zachwytu, odkrywania różnych rzeczy, zauroczenia, zakochania. Wszystko jest takie świeże, także nasza WIARA :) Młodzież chce mówić o Bogu, o swojej wierze. Robią to w swoich wspólnotach ale także poza nimi - to piękne, że chcą przekazywać Jego naukę :) Jeśli Bóg daje mi tę łaskę wychowania się w katolickiej rodzinie, daję mi łaskę prowadzenia bloga to dlaczego nie mam tego wykorzystać? Chcę z radością pisać o moim Ojcu w Niebie, chcę pokazywać Jego dobroć! Tak jestem młoda i zamiast prowadzić modowego bloga i robić sobie zdjęcia z dziubkiem wybrałam nieco inne (w oczach moich rówieśników) niemodne i mało interesujące zajęcie. Cieszę się z tego, że prowadzę bloga i mogę dzielić się z Wami moimi przemyśleniami :)


Taka moja dzisiejsza refleksja:
Miejcie w sobie więcej zaufania do młodych, dajcie im możliwość wypowiedzenia się, dajcie im pole do działania :)



"Wy jesteście światłością świata, wy jesteście nadzieją Kościoła, wy jesteście moją nadzieją!" 
Jan Paweł II

3 komentarze:

  1. Dobry tekst, młodzież jest dobra tylko trzeba to dobro w niej dostrzec.

    OdpowiedzUsuń
  2. Musimy być jak św. Jan Bosko: za wszelką cenę szukać dobra w drugim, młodym człowieku

    OdpowiedzUsuń
  3. Młodzież nie potrzebuje rzeczy (prezentów), młodzież potrzebuje wartości.

    OdpowiedzUsuń